Letnja ishrana

Ići dole

Letnja ishrana

Počalji od kapetan taj Ned Dec 05, 2010 1:17 pm


Nema potrebe da se izgladnjujete kako biste bili zadovoljni kako izgledate na plaži u kupaćem kostimu. Najbitnije je da odredite koje namirnice će vam u tome pomoći i da iskoristite prednosti sezonske hrane koja je lagana, osvežavajuća i, pre svega, nema potreba da boravite u kuhinji satima da biste je spremili.
Sve što vam je potrebno, a hranljivo je, se nalazi na pijacama, možete ga kupiti i od proizvođača i uglavnom dolazi iz bašte.
Pravo je vreme da iskoristite prednosti leta i svih plodova koje nosi. Uživajte u različitim bobicama, dinjama, tikvicama, zelenišu, paradajzu, cvekli, grašku…
Ova hrana je bogata vitaminima, mineralima, antioksidantima i vlaknima. Dodajte tu pečeno pile, gotovu supu ili ćevape ako vam je potrebno nešto jače. Za gotovu hranu će vam biti potrebno nešto više novca ali štedi vreme u kuhinji.

A evo i najbolje hrane da vas održi zdravim i vitkim:

1. Hladne supe
Suzan Mur, dijetičar, kaže da je hladna supa najbolji način da se započne obrok. Gaspačo i supa od krastavaca, kada se pripreme sa hrskavim povrćem odličan su početak obroka, pored toga što su niskokalorične. Imaćete osećaj sitosti i manje ćete pojesti glavnog jela.

2. Lubenica
Pa ko ne voli da zaroni u hladnu, slatku lubenicu kada su temperature nepodnošljive? Pola lubenice čini voda, tako da će vam ubiti žeđ ali i potrebu za slatkišima.

3. Grilovano povrće
Don Džekson, dijetičar, kaže da je tanjir grilovanog povrća obaveza tokom leta. Ona preporučuje uvek pun tanjih grilovanih slatkih paprika, crnog luka, tikvica, plavog patlidžana, šargarepa i asparagusa u svom fridižeru. Tako ćete uvek moći da napravite jelo kao što je salata od kozjeg sira i grilovanog povrća, pite, omlete, grilovano povrće sa rikotom (svež sir), paste od svežeg povrća.

4. Salate
Brze su, ukusne i ne treba vam recept. Na pola, pa na kockice, ubacite voće, povrće, nemasni sir, šaku pečenog koštunjavog voća (lešnik, orah), zelenu salatu, malo malinjeg ili ulja od đumbira, zemičku od žitarica i imate obrok u par minuta. Možete pokušati sa pasuljem ili salatom od žitarica kao što je tabuli salata.
Najbolje bi bilo da ako već dodajete meso ili ribu u svoju salatu, na njih gledate kao dodatke salati, žitaricama ili povrću, a ne obrnuto.

5. Napici sa malo ili nimalo kalorija
Osvežavajuća, često prezaslađena pića kao što je kafa ili gazirani sokovi, prijaju i idu dobro kad je vruće. Ali tako i kalorije idu. Napici koje pijemo mogu biti loši po nas jer ubijaju žeđ ali nemaju nikakav uticaj na osećaj gladi. Bolje pijte vodu nego preslađena pića ili ceđeno voće, uvek je bolji izbor od alkohola, kafe ili gaziranog soka.

6. Voćne užine
Sladokuscima je teško objasniti da previše šećera nije dobro i dati im bilo kakav predlog osim nekog šećernog. Ali nekoliko dezerta će vam sasvim dobro biti zamena za pravi, veštački slatkiš:

Grilovana banana sa sladoledom
Grilovana banana sa rumom i orasima
Grilovane bele breskve sa kupinama i madom
Zamrznute tamne, slatke trešnje
Zamrznuta banana prelivena čokoladom
Zamrznuto grožđe

7. Jogurt sa voćem
Idealan doručak za početak svakog dana. U jogurtu se nalaze dobre bakterije koje će sprečiti trovanje hranom koje je česta pojava tokom letnjih vrelina.

8. Potočarka
Ova biljka sadrži dosta gvožđa koje kada gubimo, osećamo se umorno i tromo, a nema ga dosta u ostalim namirnicama, zato ga je potrebno dodatno unositi.

9. Crveni luk
Bogat je izvor kvercetina koji ima antihistaminsko dejstvo. Histamin izaziva osipe od vrućine i jake rakcije na ujede insekata pa će vam luk u svakodnevnoj ishrani smanjiti ove letnje tegobe.

10. Nana (menta)
Iako ne može da nam ohladi celo telo, jako hladi jezik i time nam daje trenutan osećaj svežine što izuzetno prija tokom leta.
avatar
kapetan
Admin
Admin

Seks : Muški
Zodijak : Rak Datum upisa : 02.12.2010
Godina : 52

Nazad na vrh Ići dole

Nazad na vrh

- Similar topics

 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu